Veelgestelde vragen IQOS

Wat is IQOS?​
IQOS gebruikt een innovatief verwarmingssysteem dat tabak verhit tot gecontroleerde temperaturen onder 350°C. Hierdoor komt nicotinedamp vrij, zonder dat de tabak verbrandt. Het resultaat? Minder geur en er is geen vuur of as. IQOS en Heets tabaksticks zijn niet bedoeld voor minderjarigen.

Helpt IQOS mij om te stoppen met roken?
Nee. IQOS is geen apparaat dat helpt om te stoppen met roken en het is daar ook niet voor bedoeld. Als U zich zorgen maakt over de nadelige gevolgen van roken, kunt U het beste helemaal geen tabak meer gebruiken.

Produceert IQOS rook?​
Nee, IQOS produceert geen rook omdat er geen tabak verbrand wordt. IQOS genereert tabaksdamp en dat is wat U ziet als IQOS gebruikt wordt.

Wat is het verschil tussen sigaretten en IQOS?
Als een sigaret brandt, bereikt de tabak in het uiteinde van de sigaret een temperatuur van meer dan 800°C. IQOS verhit tabak tot temperaturen onder 350°C, waardoor de tabak niet verbrandt.

Kan ik een sigaret gebruiken in IQOS?​
Sigaretten kunnen niet gebruikt worden in IQOS. Het IQOS-apparaat is hier niet voor ontworpen. U kunt enkel Heets gebruiken in IQOS.

Is IQOS een e-sigaret / vaping apparaat?​
IQOS verdampt geen vloeistof die nicotine bevat. IQOS bevat echte tabak. Via een nieuwe technologie die tabak verwarmt in plaats van verbrandt, genereert IQOS een aerosol (damp).

Met wie kan ik contact opnemen als ik nog meer vragen heb?
Neem voor hulp of begeleiding contact op met de klantenservice:
Telefonisch: 0800 9900000 - elke dag van 10:00-19:00 u.
Per e-mail: contact.nl@iqos.com
Twitter Support: @iqos_support_nl

Is IQOS een veilig elektronisch apparaat?
De IQOS Houder en Lader zijn veilige elektronische apparaten, mits ze worden gebruikt volgens de instructies in de Snelstartgids. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer details. Ze voldoen beide aan de veiligheidseisen voor consumentenelektronica van de EU, zoals aangegeven door de CE-markering (“in overeenstemming met de Europese regelgeving”) op de verpakking.

Wat moet ik doen als mijn IQOS-apparaat niet werkt?​
Als je IQOS-apparaat niet meer werkt, voert U een zachte reset uit.  Als het apparaat daarna nog steeds niet werkt, neemt U contact op met IQOS Care door gratis te bellen naar 0800 9900000 en vraagt U om vervanging van het IQOS-apparaat.  Als U een defect of barst opmerkt, moet U onmiddellijk stoppen met het gebruik van IQOS en contact opnemen met IQOS Care.

Hoe moet ik mijn IQOS bewaren?
Houdt U IQOS uit de buurt van water, direct zonlicht en/of hitte. Laat Uw IQOS-apparaat niet voor een langere periode in een warme omgeving (bijvoorbeeld een auto) achter, aangezien dit de batterij of de elektronica kan beschadigen of de conditie kan verslechteren.

Mijn IQOS werkt niet meer. Wat moet ik doen?
Als Uw IQOS-apparaat niet meer werkt, voer dan een soft reset uit: 
- Houd de aan-/uitknop samen met de reinigingsknop gedurende 2 seconden ingedrukt. 
Als het apparaat nog steeds niet werkt, neem dan contact op met IQOS Care via het gratis nummer - 0800 9900000 - en vraag een vervangbestelling aan voor Uw IQOS. 
Als U een defect of barst ontdekt, stop dan onmiddellijk met het gebruik van IQOS en neem contact op met IQOS Care.

Is het mogelijk om een IQOS te repareren?​
Het is niet mogelijk om een IQOS-apparaat te repareren. 
Probeer je IQOS-apparaat niet te repareren. Als Uw IQOS niet meer werkt, voer dan een soft reset uit: 
- Houd de aan-/uitknop samen met de reinigingsknop gedurende 2 seconden ingedrukt. 
Als het apparaat nog steeds niet werkt, neem dan contact op met IQOS Care via het gratis nummer - 0800 9900000 - en vraag een vervangbestelling aan voor Uw IQOS. 
Als U een defect of barst ontdekt, stop dan onmiddellijk met het gebruik van IQOS en neem contact op met IQOS Care.

Kan ik de batterij van mijn IQOS-apparaat vervangen?​
Het is niet mogelijk om de batterij van je IQOS-apparaat te verwijderen of te vervangen. 
Als Uw IQOS volledig is opgeladen maar de batterij niet werkt, voer dan een soft reset uit: 
- Houd de aan-/uitknop samen met de reinigingsknop gedurende 2 seconden ingedrukt. 
Als het apparaat nog steeds niet werkt, neem dan contact op met IQOS Care via het gratis nummer - 0800 9900000 - en vraag een vervangbestelling aan voor Uw IQOS.

Hoe lang is de garantie geldig?​
De garantie is 1 jaar geldig vanaf de datum van aankoop. 
De garantie is geldig voor alle onderdelen, inclusief de netspanningsadapter en USB-kabel. 
Voor de Lader en Houder is de garantie 1 jaar geldig vanaf de datum van aankoop of totdat ze 7.300 keer gebruikt zijn (afhankelijk van welke situatie zich het eerst voordoet).

Waar gooi ik mijn IQOS weg?​
IQOS is een elektronisch apparaat en moet daarom op een aangewezen inzamelpunt voor elektronische apparaten worden weggegooid. 
Oude en gebruikte elektronische apparaten kunnen bovendien bij je gemeente of bij verschillende verkooppunten worden ingeleverd. 

Hoe controleer ik het laadniveau van de batterij van IQOS 2.4?
Het laadniveau van de batterij kunt U eenvoudig als volgt controleren: 
1. Houd de AAN/UIT-knop 1 seconde ingedrukt;
2. De LED-lampjes lichten op en tonen het laadniveau:
- 1 LED = laag laadniveau;
- 4 LEDs = het apparaat is volledig opgeladen.

Hoe lang duurt het om een IQOS 2.4 volledig op te laden?
Als de IQOS 2.4 Lader is aangesloten op een stopcontact, duurt het ongeveer 90 minuten tot hij volledig is opgeladen. Laad het IQOS 2.4-apparaat uitsluitend op met de meegeleverde adapter en USB-kabel.

Moet ik de batterij van mijn IQOS 2.4 Lader altijd volledig opladen?​
Het IQOS-apparaat werkt ook als het niet volledig opgeladen is. Als de IQOS 2.4 Lader volledig is opgeladen, kunt Ude houder tot 20 keer gebruiken.

Hoe kan ik mijn IQOS 2.4 resetten?​
U kunt Uw IQOS 2.4-apparaat eenvoudig resetten door tegelijkertijd de schoonmaak- en de AAN/UIT-knop in te drukken en los te laten totdat alle lampjes kort knipperen.

Wat betekent het rode licht op mijn IQOS 2.4 Houder?​
Rood licht (knipperend of constant) op je Houder kan betekenen dat:
- de Houder niet opgeladen is;
- het apparaat te heet of te koud is (de optimale bedrijfstemperatuur varieert van 10°C - 40°C); 
- U tijdens het gebruik op de knop van de Houder hebt gedrukt; 
- er een storing in de Houder is opgetreden.
Om het probleem op te lossen, kun je het volgende proberen: 
a. Controleer of de IQOS 2.4 Lader ingeschakeld en voldoende opgeladen is;
b. Plaats de Houder in de Lader en wacht totdat hij volledig opgeladen is (circa 4 minuten); 
c. Controleer of het elektronische contact van de Houder schoon is; 

d. Als het bovenstaande niet werkt, reset dan Uw apparaat; 
e. Geeft het apparaat nog steeds een storing aan? Bel dan IQOS Care op 0800 9900000 of vraag om hulp in een IQOS Store in de buurt.

Wat is de optimale bedrijfstemperatuur van het IQOS-apparaat?
IQOS 2.4 is ontworpen om te werken bij een breed temperatuurbereik, maar Heets tabaksticks smaken het beste wanneer het apparaat wordt gebruikt bij een temperatuur tussen 10°C en 40°C.

Hoe controleer ik het laadniveau van de batterij van IQOS 2.4Plus?
Het laadniveau van de batterij kunt U eenvoudig als volgt controleren: 
1. Houd de AAN/UIT-knop 1 seconde ingedrukt;
2. De LED-lampjes lichten op en tonen het laadniveau:
- 1 LED = laag laadniveau;
- 4 LEDs = het apparaat is volledig opgeladen.

Hoe lang duurt het om een IQOS 2.4Plus volledig op te laden?
Als de IQOS 2.4Plus Lader is aangesloten op een stopcontact, duurt het ongeveer 120 minuten tot hij volledig is opgeladen. Laad het IQOS 2.4Plus-apparaat uitsluitend op met de meegeleverde adapter en USB-kabel.

Moet ik de batterij van mijn IQOS 2.4Plus Lader altijd volledig opladen?​
Het IQOS-apparaat werkt ook als het niet volledig opgeladen is. Als de IQOS 2.4Plus Lader volledig is opgeladen, kunt U de houder tot 20 keer gebruiken.

Hoe kan ik mijn IQOS 2.4Plus resetten?​
U kunt Uw IQOS 2.4Plus-apparaat eenvoudig resetten door tegelijkertijd de Bluetooth- en de AAN/UIT-knop in te drukken en los te laten totdat alle lampjes kort knipperen.

Wat is er aan de hand als IQOS 2.4Plus gaat trillen?​
De Houder trilt in de volgende situaties:
- als het verhitten begint (zodra U op de knop van de Houder drukt om te beginnen) - 1 trilling;
- wanneer de tabaksessie bijna afgelopen is (30 seconden voor het einde).

Wat betekent het rode licht op mijn IQOS 2.4Plus Houder?​
Rood licht (knipperend of constant) op je Houder kan betekenen dat:
- de Houder niet opgeladen is;
- het apparaat te heet of te koud is (de optimale bedrijfstemperatuur varieert van 10°C - 40°C); 
- U tijdens het gebruik op de knop van de Houder hebt gedrukt;
- er een storing in de Houder is opgetreden;
Om het probleem op te lossen, kun je het volgende proberen: 
a. Controleer of de IQOS 2.4 Plus Lader ingeschakeld en voldoende opgeladen is;
b. Plaats de Houder in de Lader en wacht totdat hij volledig opgeladen is (circa 4 minuten);
c. Controleer of het elektronische contact van de Houder schoon is;
d. Als het bovenstaande niet werkt, reset dan Uw apparaat; 
e. Geeft het apparaat nog steeds een storing aan? Bel dan IQOS Care op 0800 9900000 of vraag om hulp in een IQOS Store in de buurt.

Wat betekent het rode licht op mijn IQOS 2.4Plus Lader?​
a. Als het lampje van de Houder brandt terwijl deze op de IQOS 2.4Plus Lader is aangesloten, is er een storing in de Houder. Langzaam knipperend rood licht tijdens het opladen betekent dat de batterij van de Houder het einde van zijn levenscyclus heeft bereikt. 
b. Als het onderste batterijstatuslampje van de Lader brandt, duidt dat op een storing in de Lader of is het apparaat te heet of te koud (de optimale bedrijfstemperatuur varieert van (10°C - 40°C) . 
Reset Uw apparaat en controleer of het tussen de grenswaarden van de optimale bedrijfstemperatuur werkt.
Geeft het apparaat nog steeds een storing aan? Bel dan IQOS Care op 0800 9900000 of vraag om hulp in een IQOS Store in de buurt.

Wat is de optimale bedrijfstemperatuur van het IQOS-apparaat?
IQOS 2.4Plus is ontworpen om te werken bij een breed temperatuurbereik, maar Heets tabaksticks smaken het beste wanneer het apparaat wordt gebruikt bij een temperatuur tussen 10°C en 40°C.

Hoe controleer ik het laadniveau van de batterij van IQOS 3 Multi?
Het laadniveau van de batterij kunt U eenvoudig als volgt controleren: 
1. Houd de knop van de IQOS 3 Multi 1 seconde ingedrukt ;
2. De statuslampjes van de batterij gaan aan en tonen het laadniveau.

Hoe lang duurt het om IQOS 3 Multi volledig op te laden?​
Als de IQOS 3 Multi is aangesloten op een stopcontact, duurt het ongeveer 75 minuten tot hij volledig is opgeladen. Laad het IQOS 3 Multi-apparaat uitsluitend op met de meegeleverde adapter en USB-kabel.

Moet ik de batterij van mijn IQOS 3 Multi altijd volledig opladen?​
Het IQOS 3 Multi-apparaat werkt ook als het niet volledig opgeladen is. Als het apparaat volledig opgeladen is, kunt U het 10 keer na elkaar gebruiken zonder op te laden.

Hoe kan ik mijn IQOS 3 Multi resetten?
U kunt Uw IQOS 3 Multi-apparaat eenvoudig resetten door de knop 10 seconden ingedrukt te houden en daarna los te laten. Een reset wordt bevestigd door het oplichten en uitgaan van de lampjes.

Wat is er aan de hand als IQOS 3 Multi gaat trillen?​
IQOS 3 Multi trilt in de volgende situaties: 
- als het verhitten begint (zodra U op de knop drukt om te beginnen) - 1 trilling;
- als het apparaat klaar is voor gebruik - 2 trillingen;
- wanneer de tabaksessie bijna afgelopen is (30 seconden voor het einde van de tabaksessie) - 2 trillingen.

Wat geven de lampjes op mijn IQOS 3 Multi aan?​
Wit licht betekent dat het apparaat bezig is met diverse handelingen, zoals opladen of opnieuw initialiseren, of dat het klaar voor gebruik of volledig opgeladen is.
Rood licht (constant of knipperend) betekent dat er een storing is, of dat het apparaat te heet of te koud is (de bedrijfstemperatuur varieert van 0 - 50°C). 
Reset Uw apparaat en probeer het opnieuw.
Geeft het apparaat nog steeds een storing aan? Bel dan IQOS Care op 0800 9900000 of vraag om hulp in een IQOS Store in de buurt.

Wat is de optimale bedrijfstemperatuur van het IQOS-apparaat?
IQOS 3 Multi is ontworpen om te werken bij een breed temperatuurbereik, maar Heets tabaksticks smaken het beste wanneer het apparaat wordt gebruikt bij een temperatuur tussen 0°C en 50°C.

Hoe controleer ik het laadniveau van de batterij van IQOS 3?​
Het laadniveau van de batterij kunt U eenvoudig als volgt controleren: 
1. Houd de knop van de Lader 1 seconde ingedrukt (kort indrukken);
2. De statuslampjes van de batterij gaan aan en tonen het laadniveau.

Hoe lang duurt het om een IQOS 3 volledig op te laden?​
Als de IQOS 3 Lader is aangesloten op een stopcontact, duurt het ongeveer 120 minuten tot hij volledig is opgeladen. Laad het IQOS 3-apparaat uitsluitend op met de meegeleverde adapter en USB-kabel.

Moet ik de batterij van mijn IQOS 3 Lader altijd volledig opladen?​
Het IQOS 3-apparaat werkt ook als het niet volledig opgeladen is. Als de IQOS 3 Lader volledig is opgeladen, kunt U de Houder tot 20 keer gebruiken.

Kan ik de 2.4 of 2.4Plus Houder met de IQOS 3 Lader opladen en andersom?
Nee, de nieuwe IQOS 3 Lader is niet compatibel met vorige versies.
Als je de 2.4/2.4 Plus Houder in de IQOS 3 Lader plaatst, laadt de Houder niet op omdat deze een andere afmeting heeft.
De IQOS 3 Houder kan niet in de 2.4/2.4P Lader worden geplaatst, omdat deze een andere afmeting heeft.

Kan ik de adapter en de USB-kabel van oudere modellen gebruiken om het IQOS 3-apparaat op te laden?​
Ja. U kunt de IQOS-adapter van oudere modellen gebruiken, maar de USB-kabel van de IQOS 3 heeft een USB-C-connector, in tegenstelling tot de oudere modellen.

Hoe kan ik mijn IQOS 3 resetten?​
U kunt Uw IQOS 3-apparaat eenvoudig resetten door de knop van de Lader 8 seconden ingedrukt te houden en daarna los te laten. Het batterijlampje zal iets oplichten, twee keer knipperen en dan verder oplichten om de reset te bevestigen.

Wat is er aan de hand als IQOS 3 gaat trillen?​
De Houder trilt in de volgende situaties:
- bij het begin van het verhittingsproces (zodra U de knop van de IQOS 3™ Houder indrukt om te beginnen met het verhitten) - 1 trilling;
- wanneer het apparaat klaar is voor gebruik - 2 trillingen;
- wanneer de tabaksessie bijna afgelopen is (30 seconden voor het einde van de tabaksessie) - 2 trillingen.

Wat geven de lampjes op mijn IQOS 3 Houder aan?​
Wit licht betekent dat het apparaat bezig is met diverse handelingen, zoals opladen of resetten, of dat het klaar voor gebruik of volledig opgeladen is. 
Rood licht (constant of knipperend) betekent dat er een storing is. 
Reset dan Uw apparaat en probeer het opnieuw te gebruiken.
Geeft het apparaat nog steeds een storing aan? Bel dan IQOS Care op 0800 9900000 of vraag om hulp in een IQOS Store in de buurt.

Wat geven de lampjes op mijn IQOS 3 Lader aan?​
Wit licht betekent dat het apparaat bezig is met diverse handelingen, zoals opladen of opnieuw initialiseren, of dat het klaar voor gebruik of volledig opgeladen is. Een rood knipperend licht kan voorkomen: 
- alleen bij het onderste lampje van de Lader: het apparaat is te heet of te koud (de bedrijfstemperatuur varieert van 0 - 50°C). -> wacht tot het apparaat weer een normale temperatuur heeft. 
-bij het statuslampje van de Houder: storing in de Houder -> reset Uw apparaat. 
Geeft het apparaat nog steeds een storing aan? Bel dan IQOS Care op 0800 9900000 of vraag om hulp in een IQOS Store in de buurt. 

Wat is de optimale bedrijfstemperatuur van het IQOS-apparaat?
IQOS 3 is ontworpen om te werken bij een breed temperatuurbereik, maar Heets tabaksticks smaken het beste wanneer het apparaat wordt gebruikt bij een temperatuur tussen 10°C en 50°C.

Wat houdt het nieuwe ProtectPlus™-systeem in?
Het ProtectPlus™-systeem bevat een aantal technologische verbeteringen:
- een stevige buitenkant die de schokbestendigheid van het apparaat verbetert;
- een nieuwe zijklepopening, getest om betrouwbare prestaties te garanderen;
- nieuwe technologie voor een langere batterijduur;
- opnieuw ontworpen verhittingskamer van de Houder voor extra betrouwbaarheid.

Hoe lang doe ik met een Heets tabakstick?
In principe kunt U net zolang van een Heets tabakstick genieten als van een gewone sigaret.

Waarom zijn Heets tabaksticks korter dan sigaretten?​
Heets tabaksticks zijn speciaal ontworpen voor het IQOS-apparaat. De lengte, diameter en het ontwerp ervan zijn optimaal voor de IQOS Houder.

Waarom smaken Heets tabaksticks anders dan de sigaretten die ik normaal rook?​
De smaak van IQOS verschilt van die van sigaretten omdat de tabak verhit wordt, in plaats van verbrand.

Bevatten Heets tabaksticks nicotine?​
Ja, Heets tabaksticks bevatten nicotine, wat verslavend is. Nicotine is van nature aanwezig in de tabak die wordt gebruikt in Heets. Deze komt vrij in de damp die gegenereerd wordt tijdens het gebruik van IQOS.

Kan ik dezelfde Heets tabakstick twee keer gebruiken?
U kunt dezelfde Heets tabakstick niet opnieuw gebruiken. Een gebruikte Heets tabakstick behoort netjes weggegooid te worden. 
Heets tabaksticks die deels zijn gebruikt, kunnen niet hergebruikt worden.

Hoe moet ik Heets bewaren?
Volg deze aanbevelingen om de HEETS zo vers mogelijk te houden:
- Bewaar HEETS niet in direct zonlicht.
- Stel HEETS niet bloot aan overmatige hitte of droogte.
- Stel HEETS niet bloot aan sterke geuren.
- Stel HEETS niet bloot aan vochtige weersomstandigheden.

Hoe moet ik Heets tabaksticks weggooien?
U kunt Uw Heets tabaksticks veilig in de vuilnisbak weggooien. Niet op straat weggooien.

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2017 - 2020 Rookwaren-online.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel

Om deze webwinkel te bezoeken moet u 18 jaar of ouder zijn.